Kérjük, hogy adományával támogassa működésünket! - Tovább a támogatáshoz »
A közlekedés legjobb megoldása a közlekedés minimalizálása!
“nem csak az autósoké a világ”
El kell gondolkodnunk azon, hogy hogyan szeretünk itt élni Nagykovácsiban, vagy hogy hogyan SZERETNÉNK? Valójában mik a vágyaink? Mennyi időt szeretnénk itthon tölteni? Hogyan tudnánk ezt megvalósítani? Milyen szolgáltatások szükségesek ahhoz, hogy valóban ITT ÉLJÜNK?
Nagykovácsi úthálózatának állapota erősen meghatározza a közlekedés biztonságát, mind a járműforgalom, mind a gyalogosok és kerékpárosok szempontjából. E tekintetben rengeteg a teendő, amiről fejlesztési terveinkben részletesen írtunk.
Települési munkahelyek bővítésével, a szolgáltatások és kereskedelmi lehetőségek szélesebb körű helyben biztosításával és a közlekedési lehetőségek közösségi szervezésével (telekocsi rendszer újjászervezése, hegyi buszjárat újraindítása) lehet ösztönözni. Emellett kiszámítható és fenntartható megoldást kell bevezetni a távolabbi településrészek tömegközlekedési megközelítésének, illetve lobbizni szükséges a 63-as busz menetrendjének, esetleg útvonalának és utazási - várakozási körülményeinek javításán.
Bővíteni kell a hegyről lejövők napközbeni parkolásának biztosítását - P+R és B+R parkoló számottevő kapacitásának megteremtésével ás növelésével.
Nagykovácsi agglomerációs település, egyben zsákfalu. Budapesti közlekedési kapcsolata Remeteszőlősön és Adyligeten keresztül realizálódik. Nem kérdés, hogy ebben a témában elengedhetetlen a hosszú távú, kompromisszumkész együttműködés Remeteszőlős és Budapest II. kerület polgármestereivel és az érintett lakossággal. Az együttműködés nem egyoldalú, hiszen ez a közlekedési terhelés oda-vissza irányú. Az Amerikai Iskola diákjai közül a legtöbben a főváros irányából érkeznek, így a reggeli dugó kétirányú. A polgármesterek közötti együttműködés célja új megoldások keresése az autós forgalom csökkentésére és a torlódások elkerülésére, a káros hatások mérséklésére.
Természetesen mindig felmerül egy nagyobb szabású fejlesztés megvalósításának igénye - kötöttpályás kapcsolat kiépítése a földön és a “levegőben”. Sokan álmodoznak ezekről a megoldásokról, melyek talán “nem ördögtől valóak”, viszont nem egy 10000 fős település önálló kompetenciája. A térségi együttműködés, a szomszédsággal való közös lobbitevékenység és egymás élhetőségét is figyelembevevő és tiszteletben tartó érdekérvényesítés hosszú távon hatékony megoldásokat hozhat.
Megépült a kerékpárút a Sebestyéndomb és Budapest, Adyliget között, a sportos ingázók akár a kerékpárt is választhatják a munkába járás eszközének. Magunk is népszerűsítjük ezt a lehetőséget!
Nem utolsó sorban fel kell mérni a mellékutcákban kialakult közlekedési szokásokat. Ahol indokolt és van rá hely járdát kell építeni, illetve a vegyes forgalmú utcákban forgalomkorlátozó eszközöket kell elhelyezni, hogy mindannyian biztonságosan tudjunk közlekedni - ZÖLD SÁV kialakítása. Támogatjuk a közterületi kerékpártárolók kihelyezését az üzletek elé.
Sétálásra alkalmas utcáinkban - főként a főutcán - padokat és szemetes edényeket kell elhelyezni. További gyalogátkelőhelyek kialakítása szükséges a Kossuth Lajos utcán - ezzel is támogatva a gyalogos közlekedést, egyúttal a forgalomlassítás is megvalósul.
Ha szimpatikusnak találja elképzeléseinket, akkor kérjük, hogy ossza meg ismerőseivel!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesüljön legúljabb híreinkről és eseményeinkről.